torsdag 3 januari 2013

Veckans recept

Det har inte blivit så mycket annan mat än just julmat.
 Det är underbart gott och jag gillar verkligen julmaten.
Men tillslut blir det långtradigt och tröttsamt.

Jag har alltid försökt att fördela julmaten så att man inte äter allt på julaftonen.
 I år var det inget problem, jag firade jul hos min mor med lutfisk till middag.
Sonen firade jul hos sin syster, min dotter.

 När jul och nyårsfirande är över så vill man, jag, ha något som är helt annorlunda och ibland lite mer sundare än julmat.
  Igår fick jag äran att intaga middag hos och som Den Rockande Kocken tillrett.  Det var helt i min smak och det var ljuvligt gott.

 Undrar om man kan få i sig något som är mer nyttigare än detta. Titta in på länken nedan:


http://blog.godaremat.se/template_permalink.asp?id=1489




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar