torsdag 3 januari 2013

Veckans bok

Jag har inte läst ut boken. Jag har inte en aning om hur jag ska förhålla mig till denna bok.
 Min första tanke är att "inget kan väl vara fel när det är Unni Drougge". Jag har läst det mesta hon har skrivit och aldrig blivit besviken eller känt att; varför köpte jag den boken!!
 Unni har alltid fått mig att skratta och gråta, känt empati och hat, kärlek och åtrå, hennes ord har spikat sig fast i mig och jag har nästan alltid känt igen mig själv i någon av hennes karaktärer.

 Boken jag läser nu, "Lutherska badet", kan jag inte ge varken plus eller minus än så länge. Men det jag läst är helt klart ett plus. Än så länge är Unnis bok "Lutherska Badet" en hyllning till alla gravida kvinnor och män, ensamstånde mödrar, ett hurra till alla gravida kvinnor och en fanfar till alla kvinnor som fortfarande bejakar sitt kön trots barnafödande och ändå har kvar sitt jobb.
 Jag reserverar mina åsikter tills boken är läst från pärm till pärm.

Unni Drougge är en skåne kvinna född någonstans på 50-talet, tror jag!! Hon är journalist, författare och krönikör. Vill du veta mer om Unni så kan du gå till stadens bibliotek och läsa mer om henne. Eller så hittar du helt enkelt på länken http://sv.wikipedia.org/wiki/Unni_Drougge.

Läs även hennes böcker, tex Slyngstad Events, Heroine och många andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar