torsdag 17 januari 2013

Rastlös och arg

Ibland blir allt så galet fel och mycket frustrerande. Då måste jag göra något!
  Jag stickar, lagar mat, bakar bröd och skriver här och på mitt utkast till bok. Jag försöker göra allt för att skingra tokiga tankar och de svåra upplevelserna.
Idag har jag varit arg efter ett möte. Jag kände en sån obeskrivlig arghet mot allt och hela min situation. Ilskan botade jag genom att baka bröd, laga mat och skriva här på bloggen. Reaktionen har lagt sig och jag har fått utlopp för mina känslor.

 Jag köpte apelsiner idag. Det är en underbar god och nyttig frukt. Den är användbar i alla möjliga maträtter, förrätter, huvudrätter och efterrätter.
Jag valde att göra en pannacotta med denna söta och saftiga frukt.

Goda apelsiner



2 kommentarer:

  1. Åh det såg gott ut!!

    Det är det värsta som finns att känna sig så där arg och frustrerad, men det är ju bra när man i alla fall kan vända det till att göra kreativa saker och inte vända det till nåt destruktivt.

    Sticka vill jag försöka ta upp igen, men jag kanske måste ha nån som visar mig hur man gör för jag har glömt bort det.

    Vad är det för bok du håller på med? Spännande :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Gullan!
    Det är egentligen ingen bok utan mer små noveller om olika upplevelser jag haft. Vet inte riktigt hur arbetet kommer att se ut. Önskar dig en trevlig och mysig helg

    SvaraRadera