lördag 26 januari 2013

Kyligt, längtar efter vår

Det är kallt ute! Det är även kallt i min boning. Jag gillar inte kyla och mina leder blir ännu sämre. Varje morgon den senaste veckan då jag läser nyheter och bloggar har det varit så kallt i min lägenhet att endast pulsvärmare, sjal och mössa fått mig varm. Detta är helt oacceptabelt och irriterande.
 Nu har jag mätt temperaturen i varje rum och resultatet var frostigt. Den lägsta temperaturen var i lilla toan, endast 16 grader. De andra rummen, inklusive badrummet, hade mellan 17-18 grader. Jag tycker inte att detta är ok och ska på måndag kontakta hyresvärden och hyresgästföreningen.

När jag lade termometern på fönsterbrädan i köket var tempen enbart 15 grader. När det är så kallt kan växterna (blommorna) frysa om sina fötter. Jag borde ställa växterna längre in i rummen så att de slipper förfrysa.

Har ni märkt att dagarna blivit längre? Nu är klockan strax 17 och det är inte beckmörkt ute. Det går mot ljusare tider och det gör mig glad. Även om det är kallt ute och inne blir dagarna längre och längre.
 Jag längtar efter våren och ljuset. Snart kan jag börja cykla igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar