onsdag 30 januari 2013

Insikt eller överlevnad

Då och då tittar jag på DrPhil. Idag var en sån dag. Dagens program handlade om en man som misshandlat många i sin närhet, både fysiskt och psykiskt. Hans senaste kvinna fick inte enbart slag och kränkande verbala tillmälen hon fick även uppleva hur det känns att få ett stryptag.
Denna man ansåg att det var kvinnans fel att han slog henne. Om hon hade varit undergiven så skulle inte detta hänt. Han ansåg att hon provocerade honom och då var det hennes fel att han slog. Även namnen han gav henne var en ursäkt till slag, läs hora. Han fick några månader i förvar. Jag tror dock inte att det hjälper. Den mannen är så sjuk i huvudet att inget kan få hans tänk att bli normalt.

Samtidigt kommer minnen upp. Saker som hänt mig som jag inte anmälde. Jag borde inte tänka på det, men kan inte ta bort det. Det är svårt men aldrig någonsin att jag låter någon göra mig så illa igen.

 Stryptag, blåmärken på kroppen, alla orala anklagelser och allt som fick mitt jag att krympa.
Den personen ska vara väldigt glad över att jag inte gjorde en anmälan.

Det finns nog inget som är värre än att bli misshandlad fysiskt och psykiskt.

Vad anser du? Har du varit med om något liknade?

 Berätta gärna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar