tisdag 15 januari 2013

Veckans foto

Då var det dags för denna veckas foto. Det får bli det roliga fotot jag tog i matbutiken "Willys" igår.
 Ett par andra foton får hänga med för att jag vill visa hur tokigt och dumt det kan bli när producenten inte vet vad som är vad:

Detta kött fanns hos "Willys"! Hur tänkte de här nurå?

Här hittar man fransyskan på oxen/nötdjuret

Här sitter den köttbiten som jag hittade i affären. Detta är dock skinkan på grisen inte fransyskan.



Jag funderar lite på hur det kommer att se ut i köttdiskarna framöver. Kommer kotletter heta kött på ben i skivor, eller bra kött att koka för högreven???
Min kära styvfar som jobbade som slaktare och styckare i så gott som hela sitt liv skulle vända sig i sin grav om han hade sett hur producenterna namnger sina produkter.
 Jag själv tycker det är väldigt sorgligt att upptäcka sådana här saker i butiker.
Det är likadant med potatis, ovan nämnda butik så kan man köpa lösvikts potatis. De nämns inte vid namn utan vid färg och konsistens. Det blir tummen ner för butikerna och då framförallt Willys i Borås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar