torsdag 24 januari 2013

Anteckningar från förr

Tidigare idag letade jag efter papper att skriva på och fann en nästan tom anteckningsbok med hårda pärmar.
 Jag bläddrade från ena sidan till den andra och det fanns skrivna ord i den.
Det var så länge sen, men ändå nära, dessa meningar skrevs. Det som skakade mig mest var mina egna ord.
  Hur kunde jag leva med detta förnedrande varje dag?
Varje dag var en hel hoper med anklagelser hit och dit.
Varje dag innebar en spänning för vad som ska hända.
  Tillslut fick jag nog och utmanade honom. Då kom inget, varken hårda anklagande ord eller något fysiskt övergrepp.

 Jag skrev ner allt. Här kommer en bit av det som jag upplevde 2011.

Jag upptäcker nya saker varje dag i "vårt förhållande". 
Vi brukar alltid äta frukost ihop, idag åt mr H denna måltid ensam och dukade inte fram till mig. 
Vissa papper som saknats har kommit fram, och mr H har tjatat sig blå efter kontraktet som idag fanns där jag sist lade dem. Vem flyttade på mina papper??? Mr H naturligtvis....
 Någon har rotat i min väska. Jag vet det eftersom jag preppade väskan med en svart sytråd. Obs min väska är svart. 
Igår fick jag informationen av mr H att jag haft telefonsex och att jag i veckan haft en erotisk dröm med mycket ljudliga stön. Men hur gick det till? Jag har inte ens min mobil påslagen under natten då jag sover??? Och min sömn är kemisk. Nåja visst kan jag ha erotiska drömmar men varför vara sur för en sån sak?? För ett par dagar sedan hade jag glömt min massagestav i badrummet, enligt Mr H och som han sa till mig. Men hallå, det var ingen massagestav det var min jävla locktång som låg synlig.  
Ett par helger har det varit drogning på fredagar och lördagar, jag har suttit ensam.

Han har bett mig hålla käft, dra åt helvete och dessutom fixat ett antal blåmärken. Stryptaget sitter kvar ännu.  

Det är och var mycket jag upplevde och såren kan fortfarande blöda. Inte för att jag saknar skithögen utan för att mitt jag blivit trasigt.




2 kommentarer:

  1. Förstår av vad du skriver du haft det riktigt tufft i livet, starkt av dig att du vill dela med av det på din blogg.
    Har själv bott just i Borås, i stadsdelen Trandared, men det är många år sen nu.
    Jag återkommer om vinnaren av månadens blogg längre fram.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jag har också bott på Trandared i min ungdom. Det sista inlägget är väl bara som man säger inom restaurangbranchen en förrätt. Gillar din blogg! Tack för att du vill följa min blogg.
    Ha det bäst du också och tack!

    SvaraRadera