tisdag 15 januari 2013

Läkarbesök

Återigen har jag varit tvungen att söka läkare. Återigen fick jag en läkare som inte kommer vara kvar på vårdcentralen som jag tillhör. Detta är så irriterande och det blir liksom ingen kontinuerlig kontakt. Den kvinnliga läkaren undersökte mig och gav sitt utlåtande.
  Jag är fortsatt sjukskriven.
Att ha konstant ont i 24 timmar om dygnet, sätter sina spår både mentalt och kroppsligt. Jag har faktiskt inte en aning om hur mycket mer jag klarar. Tyvärr så ger inte den smärtlindrande medicinen någon effekt. Det gör ont ändå. Jag bad om piller som kan ta bort det onda, men se det gick inte alls för sig. Läkaren såg något förvånat på mig och undrade nog vad jag menade. Jag ifrågasatte ännu en gång varför jag ska äta piller som inte tar bort smärtan men som ger mig magbesvär. Svaret jag fick var, att de inte skriver ut något annat än diklofenak och för magsmärtorna omperazol..
Moment 22?????
 
  Hur ska jag göra med min högra tumme som fastnar i handen då?, frågade jag läkaren. Svaret jag fick var amputation. Tack! Gör det här och nu!, svarade jag! Det blev ingen respons på mitt svar. Tummen sitter kvar och smärtan där är fullständig.

Nu börjar jag bli väldigt trött på Viskafors läkarstation och funderar allvarligt på att söka mig till en annan Vårdcentral. Dessa stafettläkare är det största misstaget någonsin inom vården. Eller näääeee det finns andra enheter där patienter blir lidandes av att personalen inte är kompetent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar