lördag 26 januari 2013

Pryl-samhälle

Det gäller att hänga med i dagens mentalitet.
Man måste ha det senaste och ju fler prylar dess bättre.
  Den som har mest vinner?

 I dagens samhälle ska, bör (måste) man ha Iphone, surfplatta, diskmaskin, stavmixer, blender, hd-tv 54 tum, boxer och därtill en flådig bil och bostadsrätt. Man måste på ett eller annat sätt vara bäst och oersättlig på jobbet. Dessutom får man absolut inte visa sin ålder. Alla ska vara unga, vackra, smala, vältränade, utan gråa hårstrån och givmilda. Framför allt ska man sticka ut på ett eller annat sätt.

Jag för min del skryter med min symaskin och gråa hårstrån.
Finns det någon maskin som alla bör ha, är det symaskin och strykjärn.
 Med min symaskin har jag åstadkommit kläder till mina kids, gardiner, sängkläder, dukar mm och fått trasiga kläder bli hela.
Det är så härligt att göra något av bara lite tråd och tyg.
 Min fina morgonrock är numera hel och det känns super.



2 kommentarer:

  1. Ja symaskin är nåt jag verkligen saknar, det är nåt jag måste se till att få råd att köpa inom en inte alltför avlägsen framtid!!

    SvaraRadera
  2. Hej Gullan!
    En symaskin är så helt underbart att äga. Jag vet inte hur många plagg jag sytt på den maskin som finns i min ägo. Men mycket har det blivit. Nu var det länge sedan jag verkligen sydde något plagg på den, men jag skulle verkligen sakna möjligheten om den försvann. Kram

    SvaraRadera