måndag 6 maj 2013

Varför?

Igår vaknade jag upp hostig, snorig och väldigt mycket förkyld. Det är då som förgjort. Jag har haft den ena förkylningen efter den andra i år. Och nu har jag verkligen tröttnat. Var kommer all virus ifrån? Jag som började min praktik i förra veckans måndag är alltså tvungen att stanna hemma. Jag kan ju inte stå i restaurangköket och snora och nysa över grytor och stekbord som är fyllda med mat som gästerna ska äta.

 Jag satt en stund på balkongen och försökte njuta. Det gick inte alls, solen var för stark, blåsten för kall och himlen för blå. Tyckte i alla fall jag, min stackars sjukling. Det är gräsligt synd om mig idag. Och eftersom det inte finns någon här i min boning som tycker synd om mig får jag göra det själv, dubbelt upp.
En glädjande sak, som jag upptäckte, är att ladusvalan är tillbaka. Den fågelart som jag kallar min har börjat fixa sina bon ovanför min balkong. Äntligen är det vår på riktigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar