onsdag 8 maj 2013

Fortfarande sorg

Idag för 4 år sedan dog min mormor. Jag saknar henne så väldigt mycket fortfarande.
Min mormor föddes i september 1914 och hade en otrolig lång och visdomsfull livserfarenhet.
Jag fick möjlighet att "intervjua" henne innan hon försvann från oss och livet.

 "Ett hjärta av godhet har slutat att slå
Två ögon som lyst äro slutna
Två flitiga händer har lagt sig till ro
Och funnit den eviga vilan
Vi tackar för allt vad i livet du skänkt
För din kärlek, Din omsorg 
och allt vackert Du tänkt."

Dikten är till dig mormor, jag saknar dig massor.

3 kommentarer:

  1. Å!.. Min mormor gick också bort i maj. Hon var dock alldeles för ung. Jag saknar henne fortfarande, trots att det är så många år sen! Och vet du... Jag fick också intervjua henne! EN gång! På en gammal rullbandspelare...
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tofflan! Jo det känns när ens nära och kära försvinner. Att spela in de äldres liv är ett bra sätt att komma ihåg. De hade det väldigt kämpigt och ett tufft liv. Jag är tacksam för att min mormor orkade så länge som hon gjorde. Ha det bäst och va rädd om dig och dina kära

      Radera
  2. min mormor gick bort -86 , men farmor för ett år sedan .. tyvärr fick jag inte intervjua henne ordentligt eftersom jag inte förstod vad hon sa ..hon var född med gomspalt och hade kunnat svälja en apelsin hel .. men lite förstod jag och hon berättade att hon i unga år sökt läkare för talproblemet ..på den tiden kunde man ingenting göra så läkaren hade svarat att -- det gud har skapat det får man leva med och det gjorde hon 99år och 10 månader .. starkt .

    SvaraRadera