fredag 31 maj 2013

Sista maj

Det har varit några fina dagar med sol och värme. Det luktar underbart gott av liljekonvalj och syréner. Även dofter av grillar har svept in genom köksfönstret.
 Det är en varm fredagskväll och det hörs att många tar tillfället i akt och sitter ute.
När jag säger att det hörs så menar jag att det är tämligen högljutt från granngården. Där sitter några och håller hov med omusikalisk sång och div glada hejarop.
 Jag tycker det är trevligt att grannarna roar sig, men ibland blir det för mycket.
Allt eftersom timmarna går desto mer högljutt blir gänget som "njuter" av en fin sommarkväll.
Jag undrar om de verkligen njuter av denna vackra, varma och fina kväll och minns de det imorgon??

Nu ska jag sätta mig på min balkong en stund och njuta av en vacker sommarkvälls himmel och titta på de vackra svalorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar