fredag 17 maj 2013

Gårdagens bok

Ännu en gång bjuder jag på en film istället för en bok. De två senaste veckorna med hostningar, snorig näsa och infekterade ögon har jag tittat på film så gott som varje dag. Det finns hur många bra och sevärda filmer som helst som fångar mitt intresse.
 Jag vill helst att filmen ska vara verklighetsbaserad eller ha ett budskap. Filmen som jag tipsar om idag är en fantastisk historia om en muslimsk man med Aspergers syndrom, som växer upp i Indien.
Khan lär sig tidigt av sin moder att den enda skillnaden mellan människor är på insidan, en lärdom Khan tar med sig under hela livet.
 Vi får följa Khan´s liv i USA dit han flyttar till sin bror efter moderns död.
Händelserna i filmen utspelas före och efter 11 november.


Enligt mig är detta en mycket bra och gripande film som jag rekommenderar starkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar