fredag 24 maj 2013

Sommartider

Värme, solsken, sommar med andra ord. Vi vill och behöver njuta av solens underbara strålar.
Så gör även små otäcka bananflugor. Har man lagt några goda nektariner, äpplen, bananer eller aprikoser på ett vackert fat och ställt det på köksbordet, så kan man snart se dessa små irriterande småflugor surrar runt. De är inte bara otäcka, de är även svåra att få bort.
 Jag har receptet att för alltid få bort dessa ovälkomna djur.

3 delar vinäger
1 del sirap
några droppar diskmedel

Blanda och häll mixen i tex en eller två äggkoppar och ställ de på ställen där bananflugorna finns.
 Snart har du ett bananfluge-fritt hem.

4 kommentarer:

  1. Jättebra "recept"! Ska genast ringa mamma som för en hård kamp mot bananflugorna!
    TACK!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tofflan! Jag hoppas din mor finner att mixen hjälper. Det har fungerat hos mig. Ha det bäst

      Radera
  2. smart det ska jag testa .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria! Det funkar och jag hoppas du slipper bananflugorna i och med denna mixtur. Kram

      Radera