fredag 24 maj 2013

Äntligen

Jag börjar verkligen tröttna på vårdcentralen i Viskafors.
Under 1 år har jag haft 5 olika läkare och den sista verkar inte speciellt seriös. Han skrev ut hostmedicin till mig och den flaskan kostade 475 kr. Apoteket konstaterade att det finns ett billigare alternativ.

 Likadant i onsdags, jag behövde antibiotika och läkaren skriver ut en sort som inte ingår i högkostnadsskyddet och kostade 340 kr. Jag ringde till vårdcentralen igår för att få det ändrat, men de var på kurs och så även idag.
 Apoteket i Borås gav mig ett billigare alternativ. Det var inte heller inom högkostnaden men något billigare. Så nu hoppas jag att inflammationen i foten ger med sig och att bakterierna försvinner från min kropp.
Jag är något trött på det här.
 Dessutom känns det så dumt och pinsamt inför min praktiktjänst.

Jag har varit sjukskriven i 3 veckor. Tänk om läkaren hade skrivit ut antibiotika vid första besöket??  Tänk om läkaren hade lyssnat på vad jag sa vid andra veckans återbesök. Först vid tredje besöket fick jag pencillin.
 Funderar allvarligt på att byta vårdcentral. Jag vill tillhöra bara en läkare.
 Jag vill inte behöva byta läkare fram och tillbaka. Jag vill att min läkare ska förstå när jag säger något.


2 kommentarer:

  1. fy ! vad har du lyckats få för elände i foten , hoppas det går över snart för det lät inte roligt alls ..du får försöka ha en trevlig helg iaf krya på dig - kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria! Jo jag lyckades få skoskav och sen var det öppet fält för bakterierna. Nu har jag antibiotika i alla fall och jag hoppas det hjälper snart. Kram

      Radera