fredag 17 maj 2013

Dumt

Mina dumheter tar nog aldrig slut och varför skulle de?
 I dag gjorde jag några ärenden i staden, Borås. Det var varmt redan vid åtta-tiden i morse så jag klädde mig efter vädret. Jag tänkte att idag var en bra dag att använda mina fina nyinköpta vårskor. Jag for upp till biblioteket och fick ett av mina ärenden uträttat. Därefter promenerade jag mot centrum. Redan då kände jag av skoskav, men iggade dessa.
 Jag handlade kaffe och grädde i stadens centrala matbutik, vilket var det jag saknade.
En promenad till apoteket för att hämta ut hostdämpande medicin, fick mina fötter att gråta.
 Det smärtade för varje steg jag tog och jag förbannade mig själv för att vara så korkad att använda nya skor utan strumpor i 15 grader plus. Jag borde veta bättre!
Jag kom i alla fall hem trots att mitt busskort hittade en annan väg.
När jag landat hemma och börjat fundera på mina inköp och insåg jag att det blir ingen dessert ikväll. Jag hade glömt köpa ägg.

Ett sms, till den personen som jag gillar mest på gården och en fråga om att få låna ägg, sändes. Svaret kom; "Har inga ägg hemma tyvärr". Underligt att en kock med den publiciteten inte har ägg hemma???

Skoskav, ingen dessert, inga ägg och ett Beatles album till salu, som är värt ca 2500kr.

Livet är fyllt med överraskningar.


2 kommentarer:

  1. Jobbigt med skoskav! Jag har ju mina inlägg som jag måste ha i skor annars kan jag inte gå (en envis hälsporre som inte riktigt vill läka). Lite tråkigt att alltid bara ha gympadojor, men så är det för mig, tyvärr.

    Hoppas hostan avtar snart!!! Och att fötterna får vila ett par dar nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tofflan! Skoskavet gick över till en inflammation och jag mår inte bra. Läkarbesöket gav mig antibiotika och ett par dagars sjukskrivning. Jösses så skröplig och eländig jag blivit, är det åldern tro???
      Hälsporre är inte trevligt och jag förstår att du går i gympadojor. Ha det bäst!

      Radera