fredag 3 maj 2013

Förklaring

Jag insåg att informationen hur, var och varför angående min praktik var obefintlig.
Som jag tidigare skrivit så ingår en praktik i projektet MAST. Under kursens gång fick jag information om socialt företagande vilket intresserade mig.
Mer info om detta finner du HÄR
Efter lite letande hittade jag det första sociala företaget i Borås, vilket var detta

Mitt intresse växte ju mer jag läste och ville naturligtvis lära mig mer. Så nu är jag där och gör min praktik.

Denna typ av företagande är fantastiskt bra. Den ger  möjligheter och självförtroende. Den ger kunskap och ett socialt umgänge. Den får personer att växa och känna sig en del av vårt samhälle.

Frågor på detta?, skriv ner de i kommentarfältet.

2 kommentarer:

  1. Det är gött att du har nåt att göra, nåt som känns vettigt och meningsfullt. Det handlar ju inte bara om att känna att man gör rätt för sig, man behöver få tillhöra ett socialt sammanhang också. Gärna lite lön därutöver.
    Allt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tofflan, jo det känns bra att ha något att göra och då något som man gillar. En lön vore inte fel men även utan sådan känns det det bra att vara en del i restaurangen Guldkanten. Ha det bäst Tofflan!

      Radera