måndag 6 maj 2013

Surprise

Någon gång under natten mot söndagen har en person hängt en Tempopåse på min dörr. Det var sonen som plockade in den när han kom hem på natten.
 Jag upptäckte den på söndagsmorgonen på köksbordet där sonen lagt den.

En grön Tempopåse
Naturligtvis var nyfiken stor då jag plockade ut innehållet.

Collezione Oink = griskollektion
Kvittot från Tempo visar att någon handlat bröd och en röra, men den var daterad till 2012. Alltså inget tips om vem givaren är!

Lingongrova och västkustsallad är gott
Jag vet en person som köper Lingongrova som bor på samma gata som jag. Kan det vara denna person som är givaren till den fina kökshandduken?

För fin att användas som handduk
Det var verkligen en fin överraskning, vilken jag uppskattar massor. Nu undrar jag ju vem som gett mig denna fina kökshandduk? Det finns inte många i min näromgivning som vet om att jag samlar på grisar. Jag har nämnt det här på bloggen i och för sig, men har lite svårt att tro att någon från tex Uppsala, Växjö eller Göteborg åker hit enbart för att lämna en påse på dörrhandtaget.
 Jag har min misstankar om vem givaren är. Och jag tackar dig för denna fina och överraskande gåva.

Eftersom den var så fin kommer jag inte använda den som handduk utan som en duk på mitt köksbord.

Tack ännu en gång du anonyma givare

2 kommentarer:

  1. Va roligt!!! Nu måste du luska vidare vem givaren är! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tofflan! Jag är ingen detektiv och att anlita någon har jag inte pengar till.... Jag har dock mina aningar. Visst är det spännande och roligt.
      Önskar dig och dina nära och kära en goer kväll.

      Radera