torsdag 28 mars 2013

X-tra inlägg

Idag var det pasta till middag.
  Säga vad man vill om pasta, men av alla dessa tråkiga och torra pastasorter, finns det inget som går upp mot färsk.

Idag serverad jag färsk och kokt Perline som är fylld med parmigiano reggiano, (parmesanost). Det är pastapärlor fyllda med lagrad parmesanost och gjord på 100% durumvete.
De var väldigt vackra att ser på och så goda att äta.

  Till detta serverade jag stekt bacon och en hemlagad tomatsås.
Utöver det, en sallad gjord på röd spetspaprika, tomat, majs, röd lök och gräslök som blandats med lime/citron saft.
Vi mumsade, sonen och jag, på detta goda som tog ca 15 minuter att laga.

Vet inte om jag någonsin vill laga pasta på de torra alternativ igen som finns i butikerna.
Det är dags att börja göra mer än gnocci själv. Ska hädanefter försöka göra egen pasta.

2 kommentarer:

  1. det där lätt gott , vi är riktiga pasta nördar i våran familj ..men att göra egen pasta får jag nog fundera mer än en gång över .
    glad påsk på dig och grabben

    SvaraRadera
  2. Maria, detsamma till dig. Att göra egen pasta är inte så svårt, det enda man behöver är bra ingredienser och lite tålamod. Ha en underbar helg

    SvaraRadera