måndag 18 mars 2013

Förklaring...

........kan vara på sin plats. Jag har inte gjort några inlägg här på bloggen under söndagar.
 Jag har bestämt mig för att söndagar ska vara internet fria. Det enda jag läser är nyheterna, tv tablån och några få bloggar.

Varför, kanske en del undrar? Jo, jag sitter mycket, ofta och länge vid datorn de andra dagarna i veckan och på något sätt vill jag ha en dag fri.
 Det handlar inte om ovilja att läsa bloggar utan mer ett sorts "jag rår över min egna tid".
Jag läser böcker, handarbetar, pysslar, tar en promenad, städar, tar hand om mig själv eller/och tar hand om tvätten dessa "fria" dagar. Ibland bakar jag matbröd eller så planerar jag för kommande vecka.
 Det som är viktigt, för mig, är att tillåta sig vara och finna andra saker som förgyller veckans sista dag.
 Jag hoppas att ni läsare fortsätter att följa min blogg även om den är tom på söndagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar