lördag 23 mars 2013

Utan värk

Idag är värken nästan borta. 
I en hel vecka har min vänstra axel varit elak mot mig. 
Det har värkt så mycket att sömnen blivit störd. Trots värktabletter, varma vetekuddar och capsina har jag inte lyckas få bukt med värken. Nu har det dock släppt lite. 
Det gör inte längre lika ont att vrida huvudet eller använda armen, även om det fortfarande finns smärta kvar.

 Jag känner mig tämligen frustrerad och irriterad över att leder värker. Jag blir "handikappad" på ett sätt som jag inte vill veta av. 
Bara en sån enkel sak som att ta på sig kläder är ett helt företag i sig när axlar, armar och händer inte funkar som de borde.

Jag har stundtals njutit av dagens värmande solstrålar och suttit på balkongen för att suga åt mig alla goda vitaminer från solen.
 Det kommer en vår trots att vädret i den gångna veckan visat att kung "Bore" fortfarande regerar.

Lördagar är dagen då jag bjuder på musik, vilket jag gjort, men jag bryter mönstret och delar med mig av en alldeles utomordentlig god dipp-sås. 
Denna kan du använda till det mesta. 

Dipsås
2 dl creme fraiche, alternativ 2 dl matlagningsyoghurt
2 msk majonäs
1 st pressad vitlöksklyfta
1/2 lime, rivet skal
1/2 tsk salt
1/2 krm grovmald svartpeppar

Blanda alla ingrdienser och låt den stå svalt i ett par timmar. 


2 kommentarer:

  1. fy det här ogillar jag , det finns ingenting värre än värk .. hoppas du kunde få slippa och att det blir bättre när värmen kommer .
    många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt svar. Jo när värmen kommer så hoppas jag också att värken försvinner. Men vem vet, artros är alltid artros med outhärdlig värk.
      Önskar dig allt bäst

      Radera