torsdag 7 mars 2013

Veckans Bok

Vecka 10`s bok måste bli "Ett tal till min systers bröllop" av Linda Skugge.
Jag kände igen mig själv när jag läste denna bok, då mina barn var små med alla möjliga saker som hände och saker som måste göras, precis som Linda skriver i boken.
Jag skrattade och grät när jag läste denna fantastiska bok om hur det är att vara småbarns förälder.

 Så här skriver Linda Skugge själv på baksidan av boken:
"Den här boken är min hyllning till alla er som kämpar dygnet runt för att era små älsklingar ska ha det bra, ni kommer känna er så duktiga efter att ha läst om Sylvia Svensson. Och det gör ni med rätta, alla ni småbarnföräldrar är extremt bra och duktiga. Ni är vakna dygnet runt, ni bär omkring på små barn som skriker på nätterna, ni försöker fånga upp spyor i hinkar så gott det går, ni försöker klara av era jobb fast ni eller barnen har 39 graders feber och nån vidrig dagisbakterie. Och det tar aldrig slut, ni kan aldrig sätta er ner i soffan i lugn och ro med en kopp kaffe, ni kan aldrig gå på toa eller ringa ett samtal i fred.
Ni är hjältar helt enkelt."

Bra och roligt litteratur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar