måndag 18 mars 2013

Solig kyla

I morse lyste solen i genom mitt sovrums fönster och trots att jag hade sett väderleks-rapporten igår fanns hoppet kvar om värme. Efter en tur till staden, för att inhandla lite matvaror, insåg jag att våren dröjer. Det var isande kallt i vinden.
Trots att vintern fortfarande är kvar så såg jag de första snödropparna. Vilket är en föraning om våren som jag gillar i massor.

  Jag kunde dessutom konstatera att sen i fredags har jag inte pratat med någon förutom idag. Då jag alltid hejar på busschauffören och kassören i mataffären. Sammanlagt blev det fyra hej.

I väntan på att bussen skulle köra mig hem noterade jag ett isflak på Viskan. Det blev att ta fram kameran och här är fotot:

Isflak på glid, Viskan, Södra Torget, Borås

 Jämför nu ovanstående foto mot ett som jag tog förra sommaren:

Åh, grönskande sommar, Viskan, Södra Torget, Borås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar