onsdag 6 mars 2013

Snart träningsvärk

Idag har jag gjort mitt första träningspass på mycket länge i Onyx gym`s lokaler.
I projektet MAST ingår friskvård och idag fick vi bekanta oss med vad Onyx har att erbjuda.
Det var som sagt länge sedan jag jobbade för en bättre kondition. Detta mycket pga operationen i vänster tumme, som utfördes i maj 2012. Jag provade att cykla några gånger i somras men smärtan var för stor. Att promenera är väl inte riktigt min grej och att springa/jogga är inte heller så roligt, tycker jag.

Däremot tycker jag om att vandra i skogen för att plocka svamp och bär. Och det gjorde jag ofta förra året.

   Vad tyckte jag då om gympasset?
Det var helt underbart och jag gillade verkligen att röra på min gamla kropp. Jag kände att min tävlingsanda kom tillbaka och den där känslan "jag ska klara detta" var mycket tydlig.
Jag har tävlat i terränglöpning i min ungdom. Och på något vis sitter det kvar någonstans i ryggmärgen så att säga.
Numera tävlar jag enbart med och mot mig själv.

 En sak som jag helt missade var att ta med mig vätskeflaska. Den glömmer jag inte nästa onsdag för då är det ett nytt träningspass.

Jag misstänker att träningsvärken kommer imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar