tisdag 2 april 2013

Veckans foto och lite allmänt svammel

Jag har lärt mig av misstagen att inte ha med mig kameran, så nu ligger den alltid i min väska.
Efter dagens övningar på MAST promenerade jag sakta till stadens centrum och njöt av solens varma strålar.

 Det var några småsaker jag behövde göra bla ett bankärende. Sen ställde jag kosan mot en av Borås garnaffärer, Ateljé Margaretha.

 I närheten av butiken, sitter en person, en av många nödställda som finns lite överallt i centrum. Jag har sett samma person sitta där i ett par veckor. Eftersom min ekonomi ligger under existensminimum har jag inte haft möjlighet att hjälpa.
  Nu vet jag inte exakt varför dessa människor sitter och ber om en slant, men de finns.
 Jag vet också att det finns otroligt många i Sverige som knappt har mat för dagen, är bostadslösa, barn som far illa pga fattigdom och väldigt ensamma människor som inte har någon att prata med under flera dagar m.m.
 Jag skulle så gärna vilja hjälpa dem som inte har någon att prata med, kanske laga lite god husmanskost, kanske baka någon god kaka och dricka kaffe osv. Jag vet bara inte hur det skulle vara möjligt.
Idag har jag hjälpt lite och det kändes mycket bra. Jag hoppas mannen får användning av mitt lilla bidrag.

I butiken Ateljé Margaretha fann jag två nystan garn på extra pris. Jippie, nu ska jag sticka ännu en långsjal. Jag älskar att gå runt och titta på alla deras fina och mysiga garner. Jag fantiserar alltid över vad jag skulle sticka av dessa garner. Det är skönt att kunna drömma.

 När jag stod och väntade på bussen såg jag en lite fjäder komma flytande på Viskans yta. Vips tog jag upp min kamera och började fota. Nu låg solen på på ett konstigt vis och det var svårt att fånga fjädern i linsen. Men så här blev det bästa fotot:

Tänker nästan alltid på Dunderklumpen och Enöga när jag ser en liten fågelfjäder
 


2 kommentarer:

  1. Ååh jag älskar dunderklumpen!!

    //Selma

    SvaraRadera
  2. Hej fina och älskade dotter! Dunderklumpen är verkligen en underbar film. Tänk så många gånger vi såg den tillsammans. Det är ett gott minne.
    Ha det alldeles underbart gott. Pussa Exit och Zues från mig och jag sänder en varm kram till dig.

    SvaraRadera