måndag 8 april 2013

Veckans Dikt

Denna veckas dikt har min son och hans klasskamrat skrivit. De gick i fjärde klass.
Alla elever, två och två, skulle skriva några rader om sommaren. Det skrevs så många fina verser.Och jag förvånades av hur duktiga de var och hur bra alla diktade.
 Så här blev dikten min son tillsammans med en klasskamrat skrev. Jag gillar den massor.

Början på sommaren
På sommaren kan man bada i vattnet.
Det är härligt att gå på det gröna gräset.
Att dyka till havets botten är av svalkande.
Att sola är skönt och att doppa sig sedan är ärn,,



2 kommentarer:

  1. tänk vad barnen är duktiga
    kanske någonting att rama in .
    ha det bra - kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria! Det var en bra idé. Nu är ju inte jag så pysslig som du, men förhoppningsvis kan jag påta ihop något.
      Ha det bäst - kram

      Radera