torsdag 18 april 2013

Allmänt svamel

Jag vet inte vilken bok/författare jag ska välja denna vecka.
Det finns en hel hoper med böcker att välja på i mitt lilla "bibliotek", men mina ord att skapa en rättvis recension är borta.
 Senaste boken jag läste var: "Blindgång" av Marianne Fredriksson. En helt underbar bok av en fantastisk författare. Jag har läst mycket av Marianne´s böcker och har alltid tyckt mycket om hennes romaner.

 Jag har nämnt i ett tidigare inlägg att i projektet MAST ingår friskvård. En gång i veckan har deltagarna fått träna på Onyx tillsammans med en instruktör. Detta har jag verkligen uppskattat. Det är dyrt att träna på gym. På Onyx kostar ett årskort över 5000kr och vill man ha en personlig tränare får man betala mer.

Igår var ett träningspass. Vi startade upp på löpbandet för att värma upp i ca 10 minuter.
Sen körde vi följande intervall: 2 minuter snabb gång, 1 minut joggning och sen 1/2 minut löpning * 5 gånger.
Det var en sån härlig utmaning.
  Därefter hade tränaren förberett olika övningar utan träningsmaskiner.
Övningarna avslutades med stretching och allt kändes bra....
PT`n är en sån härlig person som peppar, utmanar och uppmuntrar så mycket att man bara måste ge mer och klara av övningarna.

Idag var min kropp en värkande klump. Det gjorde ont när jag gick, när jag satte mig ner, när jag reste mig upp, när jag gick ner och upp i trappor, mina armar värkte när jag lyfte dem osv. Hela kroppen var drabbad! Träningsvärk lindrar man genom att träna mer.
 Därför valde jag att börja träna hemma idag. Jag tog ett pass med intervall, snabb gång, jogging och sen löpning. Därefter några enkla övningar hemma.
Min förhoppning är att kunna träna varje dag. Detta får mig att må bra och jag vill verkligen fortsätta med min konditionsträning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar