lördag 27 april 2013

Funderingar

Dagen har bjudit på solsken och en skvätt regn.
 Jag hade planerat att storstäda, men det enda som gjordes var att snabeldraken fick jobba.

Solen strålade och jag sprang upp på vinden för att hämta ner min fina solstol. Den placerade jag på min lilla balkong och där satt jag medan solen värmde mig. Så underbart skönt...

 Min mage berättade att jag behövde föda. Jag slängde in några kycklinglår i ugnen, gjorde en dressing och puttade in några hela potatisar i ugnen. Under tiden som maten lagades satt jag på balkongen i solstolen och sög i mig solens läkande strålar.

Jag fick tillslut en god middag och magen är mätt.

Jag fick möjlighet att träffa en ny världsmedborgare idag. En liten Joel som var så liten och fin. Mina grannar under mig har fått en son, en Joel.

Jag hoppas verkligen att de slutar med bråk, gap och skrik. Ett litet barn behöver allt annat än bråk.


2 kommentarer:

  1. så härligt när man kan börja sitta ute igen .. hoppas lilla Joel hjälper föräldrarna att välja en annan väg än bråk och skrik .
    fortsatt skön söndag och lycka till i morgon ..kram

    SvaraRadera
  2. Tack Maria L!
    Jo, jag hoppas också att det blir slut på skrik och gap.
    Ha det bäst och ta vara på de små stunderna av välmående

    SvaraRadera