fredag 19 april 2013

Allmänt svammel

Nu är det bara nästa vecka kvar på projektet MAST`s teori-del, från den 29:e april gäller det praktik i tre månader.
  Den delen att söka praktik känns väldigt tufft för mig. Jag har inte haft en aning om vart jag vill praktisera. Eller jo, det vet jag, men en del fackförbund säger nej till praktikanter under sommaren inom restaurangkök, vård och handel.
 Som vanligt är jag sent ute. Samtidigt så finns det en liten röst som säger mig: Det ordnar sig!

Jag har verkligen grubblat över vad jag skulle vilja göra fram till min pension. Och hela tiden kommer matlagning upp och en önskan att nå ut till fler med min blogg. Jag är så trött på att vara noll-taxerad och samtidigt beroende av samhällets skyddsnät. Det står mig upp i halsen!

Idag ringde jag till ett socialt företag här i Borås som fångat mitt intresse, "Restaurangen Guldkanten". Ett besök hos dem och jag fick praktik.
 Det känns så bra, att en segerdans är på plats.

Vill ni veta mer om  socialt företag ? Gå då in på deras hemsida, www.socialaforetag.nu

Guldkanten har också en egen hemsida och den hittar du HÄR

Nu återstår bara några mejl till olika instanser. Förhoppningsvis är jag inom kort Irene och inte ett nummer i någons kalender.


2 kommentarer:

  1. grattis till praktik platsen , du kommer garanterat passa in perfekt där i köket .. trevlig helg -- kram

    SvaraRadera
  2. Tack Maria! Jo, jag hoppas att detta är något för mig. Det ska bli roligt att jobba i restaurangkök igen. Kram

    SvaraRadera