tisdag 2 april 2013

Allmänt svammel om MAST

Solen är fortfarande synlig men är på väg att försvinna, den är liksom hälften synlig bakom skogen och berget.
 Det har varit en solig och vårvarm dag. Jag gillar det massor.

Jag förvånas av hur lite som blivit gjort på kursen MAST. (Jag skriker inte utan deras namn på projektet stavas med versaler.)
Jag var sjuk hela förra veckan och veckan dess för innan skulle cv och personligt brev vara klart. Idag var inte någon av de andra deltagare klar med uppgiften.
Men hur kan något ta så lång tid?
Jag vet att många av deltagarna är från ett annat land. Det är inte dem jag kritiserar, det är coacherna som ska se till att kursplanen hålls och att få deltagarna känna sig nöjda. Att de lägger ner mer tid till att hjälpa de som behöver hjälpen mest, vilket är helt naturligt, är helt ok.
Det känns ändå som om de glömmer de andra och deras behov av hjälp.

MAST står för: Motivation, attraktiv, självkänsla och tillsammans.

Så här långt kan jag inte se att dessa fyra ord har någon som helst koppling med det jag upplevt i projektet. Sorgligt och tråkigt eftersom det skulle kunna vara så jäkla bra.

2 kommentarer:

  1. tyvärr tycker jag ofta att af - kurser är dåligt planerade ..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria, Hej! Jo, men jag trodde faktiskt att detta verkligen var något bra.

      Radera