fredag 26 april 2013

Fredag

Sista dagen på MAST, eller inte sista egentligen. Praktiken börjar på måndag och vi har återträffar en gång i veckan. Det var riktigt skönt att promenera med lätta steg från byggnaden mot centrum. Jag tog bussen till Knalleland för att titta på utbudet av jeans och skor.
 Det var en aningen frustrerande att prova jeans eftersom de brallor jag gillade enbart fanns i "skinny" modell. En mycket tajt modell som absolut inte passar mig.
 Jag har långa ben och muskulösa vader och inte sjutton vill jag ha ett par jeans som korvar sig på mina fina ben. Samtidigt förstår jag inte hur tillverkarna tänker. Tror de att alla är smala och spinkiga utan några som helst kurvor?? Jag har alltid haft svårt för att hitta byxor som är tillräckligt långa, nu finns längden men inte bredden. Det är dags att ta fram symaskinen och tillverka mina brallor.

Jag letade efter skor också. Mina sk vårskor har tyvärr gått sönder. Jag behövde ett par "kvinnliga" skor, ett par sandaler och ett par av enklare promenadskor. På Din sko hittade jag alla, dessvärre var sandalerna en storlek för liten och det fanns inte i större storlek. Jag är mycket nöjd med de två par skor som hamnade i min ägo.

Något som jag också verkligen behövde var strumpor. På något oförklarligt sätt äter mina fötter upp strumpor och gör hål på dessa på ett mycket smaklöst sätt. Vem gillar att äta strumpor liksom???
 Jag filar och smörjer fossingarna men ändå är mina hälar hårda. I min inköpspåse fanns tre par strumpor.

Ps Jag vet att det finns väldigt bra jeans som är mycket väl gjorda och att de finns i olika former och längder härs och tvärs. Det finns dock ingen som helst möjlighet för mig att lägga 500-1500kr på ett par byxor. Ds
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar