tisdag 23 april 2013

Veckans foto, besök hos mor

Det var en kort dag på MAST. De få timmarna, 1 1/2, låg fokus på orden jämställdhet och tillgänglighet. Detta kunde varit intressant om alla deltagarna ville deltaga. Som det nu blev var nivån låg och diskussionen kom aldrig igång.

 Tack vare att vi fick gå tidigare kom jag iväg till mor snabbare än vad som var planerat.
Innan jag plingade på hennes dörr plockade jag en bukett med snödroppar till henne.
Jag vet att hon är mycket förtjust i blommor och tanken var att hitta vitsippor. Dessa vackra vårblommor kunde jag inte hitta i samhället där hon bor. Naturligtvis växter de i Sandared men jag iddes inte leta och nu fanns snödropparna lättillgänliga.
Snödropparna gladde mamma och det var syftet.

  Mamma bjöd på lunch som var underbart god. Vi tog en liten promenad i den kalla blåsten till bageriet. Vi var tvungna att ha något gott till kaffet också. Tidigare har mamma alltid bakat alla möjliga sorters kakor. Nu har hon lite svårt att få till det och dessutom är hon 80 år. En tämligen pigg 80-åring förvisso, men....

Vaniljhjärtan och bakelse till kaffet
Vi hade en mycket trevlig stund tillsammans. Vi har alltid mycket att prata om och berätta för varandra.


Spröda och vackra vitsippor
I söndags under min promenad såg jag vitsippor och även den lilla lärlan, (sädesärlan), vilken har kommit tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar