torsdag 4 april 2013

Tecken....

Igår när jag väntade på bussen såg jag ett stråk av tranor, kanske är de på väg mot Hornborgarsjön. Det var en härlig känsla att både se och höra dessa vackra fåglar.
 Idag har koltrasten sjungit för mig och i morse trodde jag mig höra bofinken.
Den Bofinken var dock falskt alarm.
En hackspetts ihärdig hackande hördes medan tåget bullrade förbi.
Våren är på gång och visar sina tecken varje dag.

Under mina bussturer till och från MAST har jag noterat förändringar i naturen. Krokusar och snödroppar har slagit ut och visar sin fina prakt. Lövträden börjar få knoppar och har en nyans i lila/rosa. Motorcyklar susar förbi och cyklister tränar inför Vättern rundan. Solen som värmer så gott och ljuset som är lite mer ljus än tidigare.
Idag såg jag en orange corvette stingray.
Vårtecken överallt och jag gillar det massor.

Nu väntar jag på sädesärlan och bofinkens glada sång.

Vad tycker du bäst om när det gäller våren?



4 kommentarer:

  1. Lukten helt klart! Även fast det luktar hundbajs och förmultnande löv. Det luktar även sol!

    SvaraRadera
  2. Absolut kära dotter. Det luktar vår och det är härligt! Varma kramar

    SvaraRadera
  3. för mig här i norr är det framförallt ljuset ..
    men vi har fortfarande drivvis med snö och folk kör runt med skotrar och pimplar på isen -- härligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria, det är väl en av många saker som är fantastiskt med Sverige.

      Radera