torsdag 1 november 2012

Stiltje

Idag har det inte varit någon bra dag för mig. Det är väl så det ska vara???
 Upp och ner och fram och tillbaka. Saknaden har varit stor och idag har livet varit tufft.
 Jag har ändå lyckats få ihop en middag.
Det blev broccoli- och blomkåls gratäng. Det är tämligen enkelt att göra en ost sås som man sen häller över de halvtinade grönsakerna, in i ugnen, 200 grader, i ca 20 minuter. Servera gratängen med knaper stekt bacon eller något annat kött som du gillar. Köttet kan uteslutas. Är man vegetarian så glöm inte något som innehåller protein såsom tex ägg.

Jag är något dämpad idag och gillar inte läget.
Det har varit väldigt grått och mulet hela dagen. Jag var tvungen att tända lampor redan kl 14,00 för att kunna se att diska. Min plan var att gå bort till macken för att hämta ut mitt paket. När jag väl hade fått på mig skor och jacka, tittade jag ut och då strilade regnet ner intensivt.
  Jag valde att bli hemma och började sticka på den beställda mössan.

Hösten kan vara så fin och ren, men en dag som denna så vill jag helst krypa ner under goa täcken och underbara kuddar. Tända ljus och njuta av en god bok.
 Inget har funkat och jag har provat det mesta ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar