fredag 9 november 2012

Fredagsmys....

..... Det är inte så mycket fredags mys i mitt liv. När ungarna var små så hade vi väl inte heller då så mycket fredagsmys. Så saknaden av trivsel på fredagar är ganska liten.

 Det var mer lördags mys och det kan jag sakna emellanåt. Då fick mina barn godis och någon typ av läsk och snacks. Jag serverade lite extra god mat, efterrätt och vi kollade nästan alltid på någon Disney film.
 När barnen blev lite äldre så hade de nästan alltid kompisar hemma hos oss. De där kompisarna var alltid lika välkomna och vissa av dem blev som en del av vår lilla familj.
   Det finns en alldeles speciell person som är/var min dotters vän och jag följer hennes blogg. Jag blir glad när det går väl för henne och ser med spänning fram emot att läsa vad hon gjort under dagarna. Speciellt kul är det att läsa om hennes roll som mamma och hennes sons framsteg, men även hennes roll som en mycket duktig ryttare och hästkännare.

Numera sitter jag mest ensam under helgen för barnen är stora och har sina egna liv. Tro nu inte att jag klagar, för jag anser det bra och sunt att kidsen har sina intressen, goa vänner att umgås med och hur kul är det att sitta hemma med en 50-årig morsa? Det var inget som jag ville göra när jag var i deras ålder.
Hade de suttit hemma med mig så skulle jag verkligen bli orolig.

 Min son, som bor hos mig, har kompisar som kommer hit då och då. De är artiga, trevliga och intelligenta ungdomar. Jag gillar min sons val av vänner. För det mesta så är sonen iväg på något under helgen, vilket är jättebra. Ibland så stormar sonen och några/någon vän in här och de spenderar helgen genom att spela dator- eller tv- spel. Det är något som jag uppskattar för det innebär att de känner att mitt hem är öppet och de alltid känner sig välkomna.
 Mitt hem har alltid varit öppet för alla mina kids vänner. Ibland serverade jag middag till en hel skolklass, kändes det som i alla fall.

Idag är det fredag och mitt mys blir en enkel macka av hembakat bröd med ägg och sill som pålägg. Det är ju inte helt fel. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar