fredag 30 november 2012

Ljus...

Det är så otroligt mörkt, dagarna är grå och man liksom inte märker när dagen börjar eller slutar. Jag bestämde mig för att sätta upp ljusslingan på balkongen för att skingra mörkret. Visst blev det fint och ljusare men det liksom räckte inte. Mörkret och det grå finns ändå kvar. Jag satte upp ljusstakar och en stjärna i mitt sovrumsfönster. Jag måste få lite mer ljus omkring mig...När det är så här mörkt, grått och trist så är litteraturen en bra sysselsättning. Jag läser mycket och nästan allt som finns.

Idag skulle jag bjuda på en läsvärd bok. Men jag har inte fått ett ok från författaren till den boken jag tänkte delge er.

 Istället rekommenderar jag en kriminalroman av Camilla Läckberg, "Stenhuggaren". Den är både spännande och intressant. Romanen utspelar sig både i nutid och dåtid. Ett mord på en liten flicka får oanade konsekvenser och många som bor i den lilla fiskar byn är misstänkta. Samtidigt får man en insikt om klass skillnaden på tidigt 1900-tal.

Detta är en bok som jag läst med spänning och andan i halsen. Camilla har ännu en gång med denna roman visat att hon är en mycket kompetent författare. Jag gillar hennes sätt att med "lösa" trådar binda ihop hela historien till en fullkomlig roman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar