måndag 26 november 2012

Veckans dikt

Idag bjuder jag på en dikt som min älskade dotter skrivit. Ända sen hon var en liten flicka har hon skrivit små noveller och sk dikter. Jag tror att hon skrivit denna helt nyligen. Jag tycker den är helt underbar och ja, hon har gett mig tillåtelse att använda hennes dikt i min blogg. Kram min fina och underbara dotter.


Höst

När löven faller och jag står kvar och undrar vart tiden tog vägen.
Vart tog glädjen, ljuset och livet vägen.
Nu står jag i högar av döda löv.
Tänker tillbaka på tiden som varit
Plågar mig själv med att det aldrig kommer bli så igen
Plågar mig själv med att det aldrig kommer bli så bra som det en gång varit
Jag blir aldrig så oskuldsfull och naiv
Jag är redan trasig
Du kan inte laga det som har förstörts

Förlåt jag försöker le men jag kan inte alltid övertala mig själv att allt är bra
Jag försöker skydda dig från min ångest
Från mina demoner 
Men förlåt dom tar över och dom ropar och kräver 
Skriker och svär
Dom vill ha!!
Jag kan inte alltid skydda dig och alla andra

Jag saknar den tiden jag mådde bra
När jag var liten och ovetandes
När jag inte visst vad livet innebar.

Jag är rädd
För livet
För mig
För allt 
För...
Rädda dig innan även du drunknar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar