tisdag 6 november 2012

Dikt

Jag fann en dikt på fb som fastnade. Den var så rätt och väldigt mycket jag.

KÄRLEK
✿.•*¨`*•. ☆ .•*¨`*•. .•*¨`*•✿
Låter du mig få vara ensam när jag
behöver en stund för mig själv?
Tar du emot min ilska, ånger & förstår
att den inte är riktad mot dig?
Ser du min själ bakom sorgsna ögon,
bilringar & hängbröst?
Ser du dammet virvla & disken stapla
sig, ställer du dig då & diskar &
dammsuger?
Låter du mig vara nära dig utan att vi
älskar & du förstår att jag ändå vill ha
dig?
Låter du mig krama, tycka om & älska
andra människor utan att tro att jag ger
dem något som tillhör dig?
Ser du min nakenhet utan att utnyttja
den?
Om du känner tillit, om du vill ge & ta
"DÅ ÄLSKAR JAG DIG" .

 Slutet gillar jag inte, för varför ska det finnas ett "då"? Dikten borde sluta; Nu ser du min kärlek till dig.
Sen finns näst sista frasen som säger, "om du vill ge och ta" jag ändrar den till; "vill du ge och få"

Dikten är kärleksfull och betydelsefull. Den är fylld med kärlek och jag gillar den massor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar