söndag 25 november 2012

Mos, kaffekris och smycken

Dagen har rusat fram. Jag har haft en hel del att göra idag. Min första dag på arbetsträningen är bara några timmar bort. Jag har egentligen ingen lust att jobba gratis och det känns inte ok. Nu har jag dock inget annat att välja på, så det är bara att bita ihop och se glad ut.

Dagens middag var en enkel och billig rätt; hemlagat potatismos, stekt falukorv och kokt broccoli. Det blev rester kvar, så imorgon serverar jag potatisbullar med stekt bacon. Jag tar alltid vara på resterna och använder de till antingen matlådor eller så lagar jag något annat av det som blev över. I mitt hem slängs ingen ätbar mat.

Jag har haft några dagar med värk i händer och då framför allt i fingrarnas leder. Jag misstänker att det beror på stickningen. Jag kan tyvärr inte ta någon smärt lindring för min mage har klappat ihop av magkatarr.
   Det är inte många dagar kvar till julmarknaden där mina stickade alster ska vara med på försäljningen. Och jag har lite kvar att göra innan jag är helt nöjd. Det är en väninna och hennes dotter som ska sälja sina fina handgjorda smycken och jag har fått en möjlighet att skicka med mina underbara och värmande  sjalar. Ni hittar smyckena här: Fina smycken

Idag var vi i kaffekris. Jag kan inte minnas om vi någonsin varit utan kaffe. Vi har tur för en mycket snäll granne räddade oss från abstinensbesvär. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar