torsdag 8 november 2012

Ord torrt!

Jag har inte hittat rätt bland alla ord. Jag har inte haft något att säga. Det är torrt och tomt och helt utan inspiration till att plita ner något på bloggen.

 Det händer en del men det känns inte som om jag kan uttrycka mig med rätta ord.

Idag gjorde jag ett experiment med en sås och en ny potatis rätt. Det blev inte lyckat, så jag återkommer med receptet när allt är godkänt. Vi åt ändå, det fanns inget annat val. Vi blev mätta och pratat under "middagen" var i full gång hur man skulle göra för att rätterna skulle bli perfekta. Eftersom dagens mat inte blev så lyckad satte jag igång med en choklad och apelsin pannacotta. Den kan ju inte gå fel, eller???

Idag vill jag presentera en person som har betytt något för mig. Han heter Toni Holgersson, en sångare och låtskrivare. Första gången jag hörde honom måste varit någon gång i början på 2000-talet eller mitten av det samma. Då hörde jag "Nån att hålla om". Det var som om han sjöng om mig. Den berörde och jag var såld på hans musik och text
. Nu har det gått några år sedan sist och idag upptäckte jag honom igen. Jag blev förvånad och minst sagt lite fundersam. Men visst har Toni kvar samma goa röst och texterna är inte sämre. Han finns på you tube.



2 kommentarer:

  1. Du får låna min dikt om du vill

    SvaraRadera
  2. Jag lånar gärna din fina dikt. Jag kommer skriva vem som skrivit den och länka till din blogg.... Om det är ok?

    SvaraRadera