tisdag 5 februari 2013

Veckans foto

Jag har i många år samlat på grisar. En del har jag köpt och en del har jag fått i gåva. Jag har en bokhylla i mitt kök där de flesta grisar står på parad tillsammans med kokböcker.
 Jag tycker att grisar är söta och fina, inte bara som mat, de är även väldigt smarta.

När jag var en liten flicka åkte jag och min familj till småland för att se var de filmade Emil.
Till min stora glädje träffade vi griseknoen i Lönneberga och fick även hälsa på hans skötare, en tysk dressör.
Att få uppleva och se i verkliga livet hur en gris gjorde konster efter kommando var en fantastisk upplevelse.
 Det kanske var då jag blev förtjust i grisar. Kommer aldrig glömma när jag klappade den söta griseknoen.

Här kommer ett foto på en del av min gris-samling

Söta grisar

Jag fick även hälsa på Emils pappa, Allan Edwall, ett oförglömligt minne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar