torsdag 28 februari 2013

Veckans bok

Böckernas författare heter Sven Nordqvist.
 Varför böckerna?
 Jo, för det finns så många och alla är lika bra och väldigt roliga.
 Sven har bla skrivit böckerna om "Gubben Pettson och katten Findus".
Jag har läst de flesta för mina barn och varje läsning var ett stort nöje.
 Barnen fick alltid välja var sin "saga" som jag läste innan det var dags för dem att sova.
 Många gånger valde de Rävjakten och/eller Pannkakstårtan.
Jag måste erkänna att jag under läsningen skrattade så tårarna rann och min dotter sa:
  "Men mamma, läs nurå!"
 Dessa underbara böcker med Pettson och Findus är så fantastiska att läsa och uppleva tillsammans med barn. Bilderna är också underbara.
Jag är väldigt imponerad av både text och bild som skapats av Sven Nordqvist.

 Så har ni barn eller barnbarn läs någon av Sven´s böcker för de/dem.

Roliga böcker

Fast du kan ju läsa dem även om du inte har någon avkomma.
"Rävjakten" har jag läst för mig själv bara för att den är så otroligt rolig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar