fredag 22 februari 2013

Veckans bok

Den här boken sträck läste jag, det var helt omöjligt att sluta och lägga den på sängbordet.
 Jag kan inte annat än imponeras av hur vissa människor klarar av livets mörka sidor och ändå fortsätter kämpa för ett drägligt liv.

Boken publicerades av Nordstedts förlag och kom ut 2007. ISBN nummer är 978-91-7263-878-5.



Den här boken har allt och lite till.
Vi får möta Jonas Andersson från Kungälv som blev inspärrad i ett beryktat fängelse i Bolivia efter ett försök att smuggla kokain.
Trots att Jonas Andersson levt ett minst sagt "ordentligt" liv lyckas han vända på sin situation. Han slutade med droger, gifte sig och fick barn. Tillslut var hans fägelse-straff till ända och med sin familj återvänder han till Sverige.

 Jag har både skrattat och gråtit under min läsning. Jag hoppas verkligen att det är fler som köper eller i allafall läser om denna persons upplevelser i sydamerika.

Det är Markus Lutteman, som är journalist, har arbetat tillsammans med Jonas Andersson med detta verklighets drama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar