torsdag 7 februari 2013

Veckans bok

Idag bjuder jag på en bok som är både intressant, spännande, lärorik och med många tankeställare.
  Författarinnan heter Marlo Morgan, född 1937 i USA. Boken som gavs ut 1991 heter
"Budskap från andra sidan".
I boken får vi följa författarinnans resa i Australiens vildmark tillsammans med det "Äkta Folket".
Av aboriginerna lär hon sig att finna varje människas unika talanger och själskrafter.

Jag tycker väldigt mycket om denna bok. Den gav mig insikt om att vi kan rädda vår värld om vi inser och respekterar att allt levande tillhör en underbar helhet.

Citat:
"Denna bok är ett skönlitterärt verk, inspirerat av mina upplevelser i Australien. Händelserna kunde ha ägt rum i Afrika eller Sydamerika eller var som helst där kulturen fortfarande är i djupaste mening civiliserad. Läsaren får själv tolka in sitt eget-budskap i min berättelse." Marlo Morgan

Creeindianskt ordstäv
"Inte förrän det sista trädet har huggits ner.
 Inte förrän den sista floden blivit förgiftad. 
Inte förrän den sista fisken har fångats.
 Inte förrän då kommer du att märka att pengar inte går att äta."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar