måndag 18 februari 2013

Nya möjligheter

Från och med idag och sex månader framåt ska jag deltaga i ett projekt som heter MAST.
 Det är ett samarbete mellan Borås stad, arbetsförmedlingen och andra närkommuner såsom Mark och Svenljunga. Allt finansieras med pengar från EU´s socialfond. Tack alla skattebetalare!
De tre första veckorna ska det utföras grupparbete, cv-skrivning, friskvård, vad-är-jag-bra-på - utforskning och coaching mm. Resten av tiden ska man ut på någon typ av praktik. I bästa fall har jag ett arbete vid kursens slut, det är det som är målet i alla fall.

Jag tror att detta kan vara något för mig och känner mig ganska hoppfull.
I vilket fall som helst tilltalar detta mig mer än den verksamhet jag tidigare blivit tilldelad.

2 kommentarer:

  1. vad roligt , hoppas det kan leda till någonting

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det ska bli både roligt och intressant. Jag hoppas verkligen att detta ger mig en möjlighet att komma ut på arbetsmarknaden. Hur går det för dig inom det ämnet?
      Tack för att du läser och lämnar kommentarer!
      Kram

      Radera