onsdag 27 februari 2013

Mycket nu!

Det är väldigt mycket nu.
  Den ena dagen efter den andra händer det nya saker. Det är jag glad över och tycker att veckan så här långt varit intressant och rolig. Trots att jag bara är hemifrån 5 timmar, tar det på mina krafter.
Kursen börjar kl 09,00 och slutar 12,00 och det är ju inte många timmar. Under dessa timmar ska jag vara uppmärksam på vad coacherna säger, vilka uppgifter som ska göras och utföra uppgifterna. Dessutom är det andra deltagare som jag vill lyssna på och lära känna. Jag gillar alltihopa osv. Men.....
  .....som sagt, Det tar på mina krafter och resurser. Jag har ingen som helst vana att vara aktiv på det sätt som krävs och jag har heller inte arbetat aktivt i en sån här grupp på många på år. Jag är helt enkelt trött.
Det är förhoppningsvis bara en vana som måste tas i bruk igen.

Idag presenterades Motivationsekvationen för oss. Detta är något som jag tyckte var mycket tänkvärt.
  
Så här ritade en av coacherna upp den:

 Motivation=Mål*Värdet*Graden av hinder

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar