fredag 21 december 2012

Vanliga saker... mat tex.

Efter ett par dygns oro och magvärk blev allt ett stilla lugn.
En mycket god vän körde mig och maten fram till min dörr. Dessutom fick jag bärhjälp.
Det är så underbart och skönt att jag ännu inte riktigt förstått. Jag har äntligen mat hemma!
   Kan ni förstå vilken lättnad det är för mig?

  Jag trivs här ute i det lilla samhället Svaneholm, men när det gäller att förse sig med allehanda matvaror är det ett litet helvete. Det finns ingen affär här och det närmaste man kan finna är en bensin-mack som säljer mjölk för ett överpris som är hutlöst.
 Jag klarar inte av att bära flera ton med mat, knappt ett par kilo från ica i Borås och dessutom åka buss med alla kassar är omöjligt.

  Jag kollade faktiskt upp om man kunde handla via nätet och sen få allt hemkört. Det visade sig att Maxi i Borås hade en sån tjänst till de som hade eget företag. Och jag har inget eget företag. 
  
 Ingen av de andra stora och ledande butikerna i stan hade något liknade.
De kör på med sina "Matkassar". Vilket kanske funkar för många, men inte för mig.

Jag tycker att det är väldigt dåligt av livsmedelsbutikerna att inte ha den servicen, näthandel och hemkörning. Det skulle ju underlätta för många som bor utanför staden Borås och som inte har bil eller körkort. Förhoppningsvis kommer de snart underfund med att det vore en bra serviceidé.

Jag fick ialla fall hem mina matvaror. Och med det är jag väldigt nöjd.

Det var en del bökande innan jag fick in allt i frysen.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar