lördag 1 december 2012

Mer Blues

Jag kunde inte låta bli, det var för svårt och alldeles omöjligt att motstå. Så numera får jag leva på minnet av Roffe Wikström. Jo, jag for in till staden och gick till Viva nightclub för att höra och uppleva denna otroligt duktiga blues artist. Och jag ångrar inte en enda minut. Jag är fortfarande i ett euforiskt tillstånd och har inte riktigt smält eller förstått att jag verkligen var där.....

 Först på scen var ett band från Kinna "From the cradle". De är ett gäng glada och unga killar som visar sig vara riktigt duktiga. De levererade svängig blues, både egna och andras låtar med ett stort engagemang. Ett stort plus för dessa talangfulla grabbar, som förvånade positivt. Jag hoppas de fortsätter och att jag får möjlighet att lyssna mer av deras musik.



Sen var det dags för min favorit. Jag kan fortfarande inte riktigt fatta att jag har sett och hört Roffe i verkligheten. Han var precis så fantastisk bra som jag föreställt mig. Han var faktiskt mycket bättre.
Roffe bjöd på både nytt och gammalt. När han drog igång med "En helvetes vacker kvinna" var jag totalt såld och ännu bättre blev det när Roffe sjöng "Mitt hjärta är ditt....", då dog jag en smula. Armarna runt mig gjorde allt så mycket mer magiskt.
Gitarrsolot var en upplevelse i sig och det kan jag inte förklara i ord.



 Det var värt varenda krona att få uppleva en av mina favoriter, så jag svälter gärna en vecka.

 Ett extra och speciellt tack till dig som dansade och höll om mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar