tisdag 25 december 2012

Tankar

Jag rullar av mig mina fina stayups och tvättar bort sminket. Min vackra underklänningen slängs iväg till stolen som står i mitt sovrum. Här sitter jag avskalad och lite naken med saknad.
  Festen är över och jag är trött.
Det har varit en fin julafton med goa skratt och glädje.

 Ändå kan jag inte låta bli och tänka på de som inte har så mycket. Här kommer en del av mina tankar:

I många delar av världen finns människor som saknar vatten och föda. Det är tragiskt att en del har så mycket och andra har inget. Jag undrar när ni som har så mycket tänker ge till de som inget har???

  I Sverige finns det människor som saknar bostad. I Sverige finns det familjer som inte har råd att ge julklappar till sina barn. Och inte heller har de pengar att köpa julmat. Hur tänker ni politiker som får en lön på ca 50 000 kr i månaden när ni tom avsagt era arbetsuppgifter i regeringen???

 Jag hoppas verkligen att ni, regeringens politiker, mår gott när ni tuggar i er julskinkan. Jag hoppas ni får ont i magen och känner er spyfärdiga, sätter i halsen. Vad som helst tills ni förstår något av det som händer i Sverige ....
 ..För de som inte har någon bostad, de som blivit utförsäkrade, de barn som inte får någon julklapp, de äldre som inte får hjälp, de som blir halvt ihjälslagna av sin partner, alla dessa skulle gärna äta din skinkbit eller ta emot den julklappen du ratade. Kan ni inte förstå att vårt underbara och trygga Sverige försvinner.

Dags att titta på Karl-Bertil´s jul
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar