tisdag 24 september 2013

Vecka 39 Foto

Det känns precis som om naturen tar sina allra sista krafter för att visa sin prakt innan allt går till dvala.
I staden Borås finns det fortfarande möjlighet att uppleva växtlighetens vackra färger.
 Och i år har Borås stad verkligen jobbat hårt för att få staden att bokstavligen blomstra. Det är inte bara planterade växter som förgyller staden. Det finns även växter som funnits där ända sen jag var liten flicka.
Ett exempel är "oljeberget" vid tågstationen och resecentrum.

Här kommer några av gårdagens alster:

Underbar grönska

Man kan sitta och njuta i "lill"-parken

Ännu blommar det....

Stor kaktusliknande växt

"Oljeberget"

Färgrikt


Och som avslutning på min fotokavalkad bjuder jag på en besökare som jag saknat.

En saknad djurart

2 kommentarer:

  1. Å vilka härliga bilder! Nu blir jag sugen på att åka till Borås! :-)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tofflan! Du är varmt välkommen. Det skulle vara mycket trevligt att få träffa dig. Ha det bäst

      Radera